Net in een periode dat er van alles gebeurde, begaf mijn telefoon het ook nog.
Eerst leek het apparaat compleet stil te blijven, maar na veel proberen kwam hij wel weer op gang. Maar helaas, met dezelfde snelheid sloeg ie weer op tilt.
En ja, zeg nou zelf, kun je nog wel zonder mobieltje? Ook ik ontkom er niet aan. Alles digitaal en op een app. Betalen, parkeren, dingen bestellen, noem maar op.
Maar het leek allemaal voorspoedig te verlopen. Ik bestelde een apparaat en kon het de volgende dag al ophalen bij de winkel in Rotterdam. Meteen een mooi hoesje erbij. Ik was weer helemaal blij.
Natuurlijk moest ie nog geïnstalleerd worden. En dat nu heel simpel. Door de technische ontwikkelingen is het mogelijk dat het apparaat met je oude telefoon “praat” en alle apps en bestanden naar de nieuwe kopieert. Ik had alles dan ook snel bedrijfsklaar.
Maar dan begint het personaliseren. Alle apps netjes op je scherm, in mapjes. Afijn, ik was toch nog uren zoet.
Zaterdag vond ik een nieuwe mogelijkheid: je apparaat beveiligen. En ja, ook dat lukte me. En of het werkte? Nou en of. Google gaf keurig aan dat mijn mobieltje te vinden was op mijn huisadres. Maar toen was ie ook meteen geblokkeerd. Alles helemaal weg, alleen nog fabrieksinstellingen. Kon ik weer opnieuw beginnen. Ach ja, de Wet van Murphy.
Zo leer je het snelste wat je niet moet doen… Oppassen dus hebben wij hiervan geleerd.
Oke, die optie dus alleen gebruiken als je je telefoon echt kwijt bent 🙂
Net zoals Rob, in ken mijn nieuwe telefoon, toch al afgelopen winter gekocht, bij lange na nog niet.
Aargh! Wat een gedoe.
Een nieuw mobieltje geeft ook.mij altijd frustratie. Wat een pech als alles weer opnieuw moet.
Pfff 😮 dat weet ik nu alvast.
De ins en outs van mijn huidige telefoon heb ik nog steeds niet in mijn vingers.
Overzetten naar een nieuwe telefoon?
Ik wacht daar liefst zo lang mogelijk mee ….
Vriendelijke groet,
Ooooh wat erg!