Belemmeringen

Het gebeurt me niet vaak, maar soms wil ik wel eens een klacht indienen bij een bedrijf.

Vroeger stuurde je een brief, maar dat werd allengs lastiger gemaakt want nergens kon je meer een gewoon postadres vinden.

Bellen? Welnee, voortaan gaat alles via het internet. Ja, daar kun je over klagen, maar de nieuwe tijd, net wat u zegt.

Nou had ik vorige week een klacht bij die bekende Grootsuper. Het ging over de prijs van iets, dat volgens de bonusbox 3,04 zou bedragen, maar waar ik uiteindelijk 3,82 voor moest betalen.

Ik wilde een e-mailtje sturen, maar dat lukte niet. De klantenservice was wel te bereiken, maar dan moest ik inloggen. Daarop werd een code naar mijn e-mailadres gestuurd. En daarna ontving ik het verzoek mijn telefoonnummer in te vullen, waarop een SMS-code volgde.

Ben ik erg achterdochtig als ik vermoed dat de trend bij leveranciers is, dat je na zoveel belemmering denkt “Ach, laat ook maar…”

9 thoughts on “Belemmeringen

  1. Dat is wel raar. Vervelend ook. Ik ben juist altijd tevreden over de afhandeling van een klacht. Niet dat het heel vaak gebeurt hoor. Maar ja, je moet je gram wel kunnen uiten en het liefst snel

  2. Klagen bij de servicedesk in de winkel met kassabon en toebehoren geeft vaak direct resultaat.
    In de avonduren en het weekend zul je eerder afgescheept worden.
    De klantvriendelijke medewerkers zijn er toch nog wel.

    Al is het systeem vreselijk ….

    Stille groet,

  3. Ik denk zeker dat een heleboel mensen dan maar afhaken. Dat kost dgeheid klanten, want de vraag is of je de volgende keer weer iets koopt of doet bij zo’n zaak. Irritatie is iets dat niet zo lekker koopt of verkoopt, he? Ik laat al een dik jaar de boodschappen (on line besteld) bezorgen door Jumbo en dat loopt altijd fantastisch. Zeer tevreden dus over de vriendelijke medewerkers, ook over de afhandeling als er – heel soms – iets is.

Comments are closed.