Zaterdag was ik helemaal vergeten om te bloggen. Veel te druk met…
Laat ik bij het begin beginnen. Donderdag hield mijn smartphone er mee op. Definitief. Ik heb een reserve toestel, maar voordat dat alles weer over heeft. En in zulke gevallen wordt ook meteen de Wet van Murphy meteen toegepast. Er was storing bij de provider.
Vrijdag wilde ik een nieuwe telefoon bestellen, maar waren er moeilijkheden bij de bank. En dan slaat onmiddellijk paniek toe bij mij. We zullen toch niet gehackt zijn? Gelukkig bleek dat niet het geval. Telefoon besteld en ja, daar was ie dan op zaterdagmorgen. Netjes bezorgd door een vriendelijke jongen op een blauwe bakfiets. Inderdaad van Coolblue.
En dan begint het uitzoeken van de wirwar van instellingen, back-ups, inloggen en wachtwoorden. Het nam me helemaal in beslag. En eigenlijk vind ik dat niet zo leuk. Laat ik me nu dan toch zo beïnvloeden door al dat digitale? Je ontkomt er gewoonweg niet aan. Best wel griezelig, omdat ik beslist zo nu en dan verdwaal in alle opties, adressen en apps.
Maar goed, hopelijk zit er nu weer structuur in en kan ik mijn toestel soepeltjes gebruiken en mijn mede-bloggers weer gewoon volgen 😉
Wat een gedoe zeg. Hopelijk werkt nu alles weer naar behoren zeg.
Veel plezier met je nieuwe toestel.
Ik kom nog aardig mee met alle veranderingen, maar het is wel veel!
Ik ben altijd van het zelf prutsen geweest, maar ik merk dat het me al meer moeite kost om al die vaktaal te begrijpen.
Inderdaad, je ontkomt er niet aan.
Succes met de nieuwe.
Het lukte mij ook om alles zelf in mijn laatste nieuwe telefoon over te zetten maar mijn nieuwe laptop laat ik aan een deskundiger persoon over. Ik heb altijd het gevoel dat ik heel hard moet rennen om alles bij te kunnen houden.
Pffft, je wordt zodoende gedwongen om allerlei dingen te doen en te kennen en te kunnen die je eigenlijk zelf helemaal niet wilt. Maar goed, laten we blij zijn dat we nog nét kunnen meekomen, Els 🙂
Fijn is het zeker niet, mijn vrouw had vorige week hetzelfde. Nieuwe telefoon en de bankapp werkte niet meer na een paar dagen gebruik. Bleek dit uiteindelijk een foutje bij de provider.
Heel herkenbaar en reuze vervelend, het werkt allemaal weer net iets anders, is mijn ervaring.
Fijn dat je weer online bent! En inderdaad best bijzonder dat we allen zo afhankelijk zijn van die digitale wereld.
Wat goed dat je dat zelf doet. Ik heb die van mij in een winkel gekocht en ik ben de jongen die me hielp eeuwig dankbaar dat-ie alles voor me heeft overgezet.