Zo, zitten jullie al klaar om van start te gaan? Jassen aan, tassen en koffers mee, creditcard direct bij de hand? Nee…???? Gaan jullie niet? Nou ja, zeg…!
Oh…., ik begrijp het, jullie laten je ook niet opfokken door de reclame, het enorme mediaoffensief dat ons met man en macht en veel blabla aan de BLACK FRIDAY wil hebben. Die ons gebiedt om vandaag vooral héél véél te kopen. Wat, dat maakt niet uit. Of je het nodig hebt ook niet. Kopen, kopen, kopen, zullen we.
Dit was de oogst van reclame gisteren in de krant en ik kan niet anders zeggen dan dat ik er kotsmisselijk van wordt. Want het lijkt wel alsof er niets anders belangrijks is dan kopen, kopen, kopen. Maar ik laat me niet gek maken!
Het enige wat ik vandaag kocht was een lampje voor in de hanglamp boven de tafel, de andere was kapot. Ik kan met recht zeggen dat ik op Black Friday het licht heb gezien.
Ook ik laat me zeker niet gek maken door deze soort reclame.
Gekkigheid waar ik niet aan mee doe!!
Pingback: Black Friday | Wonen in Caldese (Italië)
Ik heb me de hele week afgevraagd of ik wat nodig had, het antwoord was nee…
Heb over hetzelfde onderwerp ook een blogje klaar staan vandaag. Het stoort dus heel veel mensen. Maar of we het tij kunnen keren? Vast niet.
Het is natuurlijk dieptreurig voor de verkopende mens, maar ik ben allang zover dat ik dit soort dingen niet eens meer binnen laat komen. Letterlijk en figuurlijk dan. Het scheelt enorm als je een nee-sticker op je brievenbus hebt. Ik leeg wel eens brievenbussen van buren (als ze met vakantie zijn, anders niet, hoor hahaha) en dan ben ik verbijsterd door de enorme hoeveelheid reclamefolders.
Wij moeten blijkbaar Amerika achterna, mij niet gezien!
Ik ken de term pas sinds deze week, doordat ik per mail reclame ontving. Bijvoorbeeld van Zeeman, 20% op alles wat zwart is. Bestaat het al lang dan? Hoe dan ook ik zal er geen gebruik van maken. Al moet ik vandaag wel wat Sint-inkopen doen. Maar dat is gewoon een lijst die ik afwerk.
Decadentie ten top!
Nee, ik laat me niet opjagen door die flauwekul.
l