Hoewel ik me kan voorstellen dat het handschrift van sommige doktoren tot fouten kan leiden, vond ik dat toch wel erg kort door de bocht. En beslist klantonvriendelijk. Tenslotte kan ik die medicijnen alleen via de apotheek verkrijgen. Het had de apotheker gesierd wanneer hij zelf contact met de voorschrijvende instantie had opgenomen. Nu legde hij het probleem bij mij neer. Gelukkig bedacht ik me dat ergeren geen optie was. Ik zou er toch niets aan veranderen en uit mijn voorraad kan ik die voorgeschreven hoeveelheid pilletjes nog wel halen. En na één telefoontje met de revalidatie-verpleegkundige is alles inmiddels geregeld.
Maar die apotheker hier mag nog wel eens een cursus “klantvriendelijkheid” gaan volgen. In het verleden vond ik het al een enorme hork, en dat beeld heeft hij helaas nog niet kunnen bijstellen.
Van die beroemde protocollen dus. Het is een kunst om je er niet teveel van aan te trekken. Jij bent instantie-vriendelijk 😉
Wat lopen er op deze wereld toch een horken rond en wat goed van jou dat je zo rustig reageert. Hij verdient het niet!
Je kunt de volgende keer aan je stugge apotheker vragen of jij het handgeschreven recept aan hem uit mag leggen en die tijd die je daarvoor gebruikt ook mag declareren 🙂 Knap hoor, om zo te reageren!
Die apotheker had ik uit zijn verschoning getrokken, hoor. Ik blijf het zeggen: laat de boel de boel en kom toch lekker hier wonen. Wij stikken hier van de aardige behulpzame mensen. Ik heb bijv. twee schatten van apotheekhoudende huisartsen, die staan te springen om jouw pillen aan te vullen, hoor. Ze schrijven hun eigen recepten en kunnen die ook nog lezen 🙂
Het is echt heel goed voor je bloeddruk dat je zo hebt gereageerd. En knap. Ik zou werkelijk uit elkaar geknald zijn en stampij hebben gemaakt. Mijn bloeddruk is ook te hoog, maar zou nog gestegen zijn. Ik háát mijn apotheek. Zelfs al werken er lieve dames die er ook niet veel aan kunnen doen.