Klachten

Sommige mensen hebben altijd wel iets te klagen. Boeken ze een hotel, dan klagen ze over het ontbreken van een haakje om hun pyama op te hangen, of dat de ontbijttafeltjes te klein zijn. Sommigen klagen over de bedden, twee apart of juist niet, te hard of juist te zacht. Te hoge of te lage kussens. Bevalt de kamer hen niet en krijgen ze een andere kamer, dan is het weer niet goed, want dan is het uitzicht niet naar hun zin. Er wordt geklaagd over het ontbreken van bepaalde TV-netten, de buurt is lawaaiig. De vuilnisman komt zo vroeg en maakt dan zoveel lawaai.  

En dit zuig ik niet uit mijn duim, want het is allemaal te lezen bij  de reviews op een grote hotelboekingssite.
Je vraagt je af of je werkelijk zo’n misbaar moeten maken over zulke futiliteiten. Je verblijft tenslotte maar een heel korte poos in zo’n hotel, dus een beetje relativeren ……

3 thoughts on “Klachten

  1. We vragen om twee bedden. Als ze ons één bed willen geven, met een te delen dekbed, gaan we toch echt een andere kamer vragen. Dat noem ik geen klagen.
    De rest van wat je noemt, vinden ook wij gezeur.

  2. Ik heb een keer geklaagd. Ik had zo slecht geslapen en last van m’n rug. Wat een rotbed. Bleek dat het volledig scheefstond, want slechts drie poten. We kregen onmiddellijk een andere kamer!

  3. Ja, maar er zijn ook wel hele leuke reviews. Mensen, die enthousiast zijn en echt genoten hebben van hun verblijf. Sommigen geven zelfs tips aan degenen die na hun komen. Ik doe zelf ook wel eens een review op Zoover of Vakantiereiswijzer. Als iets goed is, dan wordt het toch ook wel gezegd. Maar vieze kamers en onbeleefd personeel: voor mij mag het afgefakkeld worden op zo’n website.
    Gelukkig heb ik zelf nooit redenen gehad om een heel ontevreden verhaal te moeten vertellen.

Comments are closed.