Afgelopen zaterdag reisden we met de trein naar Harlingen. Direct na het ontbijt weg.
Bij Gouda had ik nog nergens last van, in Amersfoort ook niet, maar in Leeuwarden had ik toch echt hoge nood.
Nou ja, op zo’n station is zeker wel een toilet. En ja, zelfs drie, waarvan zelfs één invalidentoilet!! Maar alle drie hermetisch gesloten. Ik had Eur 0,50 uit mijn tas gediept, maar daar bleek ik niets aan te hebben.
Al wiebelend las ik de instructie op de deur. Je moest betalen met je mobiele telefoon!! Wat een idioterie. Ik wilde mijn toestel al pakken, toen ik me realiseerde dat ik met mijn prepaid geen 0900 nummers bellen kon. |
|
Daar stond ik dus en met mij nog wat andere mensen. Allemaal beteuterd te kijken naar die deuren. Ik werd zo woedend. Welke driemaalovergehaalde stommeling heeft dit bedacht?
Ik ben niet de enige die zich hierover opwindt. Klik hier voor een filmpje
(wordt vervolgd)
Vind ik leuk:
Vind-ik-leuk Laden...
Gerelateerd
@Dorothé: dat ging automatisch, net zoals in Parijs. Ik neem aan dat het in ieder geval behoorlijk schoon is. Maar ik heb ook liever een toiletjuffrouw!
Wij zijn zelf wel netjes op het toilet, maar niet iedereen is zoals wij ;-)) En wie moet het allemaal schoonmaken? Daarom betaal ik graag voor een schoon toilet dat ik mag bezoeken. Toilettip in Rotterdam is met stip de Hema. Hoe zouden die mobieltjestoiletten worden schoongemaakt? Moeten ze dan ook eerst bellen en betalen? Of zouden ze niet worden schoongemaakt?
Oh wat zou ik woedend zijn…
@Wieneke: dat lees je morgen, dat houdt de spanning erin 😉
@Dorothé: dat is ook een oplossing, maar voor zo’n basale levensbehoefte zou toch iets geregeld moeten zijn.
Hoi Els,
Lang leve de ouderwetse toiletjuffrouw. Ik ben niet gezegend met een sterke blaas, dus ik ben ook vaak op zoek. Ik heb daarom altijd kleingeld bij me en loop horecagelegenheden of (dure) winkels binnen en vraag of ik tegen een vergoeoding van hun toilet mag gebruikmaken.
Na dat programma hebben ze er dus nog steeds niets aan gedaan. Wat voor debielen gaan toch over dit soort zaken? Niet iedereen heeft toch een mobieltje en vooral oudere mensen hebben een prepaid (voor noodgevallen, verder doen ze er niks mee).
Hoe heb je het opgelost?