Soms weet ik niet meer of ik het nou goed begrijp. Neem nou de reclame van Suit Supply, waarschijnlijk toch bedoeld om meer herenpakken te verkopen. Maar wat er nou omzet verhogend aan dit plaatje is? Het is eigenlijk een heel vrouwonvriendelijk reclame. Maar ik ben dan ook van een andere generatie. |
Er zijn nog twee andere foto’s te zien op grote billboards. Eén kan er nog wel mee door, maar de derde is ronduit pornografisch.
Dochter I. (32) beantwoordde mijn vraag.
Ze denkt hetzelfde als ik. In folders, boekjes enz. kunnen deze plaatjes wel. Je kunt het wegleggen. Maar op billboards is het een ander verhaal. Je kunt niet kiezen, die dingen staan er.
Ik citeer I.: ‘Een billboard is openbaar, iets waarmee je geconfronteerd wordt voordat je kan kiezen of je het wel of niet wilt zien.’
En ook: ‘Als zij dit als merk zo willen uitstralen moeten vooral snakkend kijkende naakte dames zich door mannen in pakken in het kruis laten gluren. Enzo. Ik zie er best de humor van in, al is het wat plat.’
Ik kende hem niet, maar zat wel even met mijn ogen te knipperen. Zo van: “Zie ik wat ik zie? Begrijp ik iets niet goed?”.
Leuk weblog trouwens. ’t Was lang geleden dat ik hier was…. Alles goed met je? En nog steeds druk met de ATC’s en aanverwante zaken zie ik.
groetjes en een goed weekend! Joke
Ben blij dat jullie het met me eens zijn. @Nanos: dat dacht ik ook al, maar de link in mijn blogje gaat naar een artikel, waarin staat dat er juist heel weinig commentaar op is geweest. Blijkbaar zijn we al murw geslagen door al deze uitingen.
Ja hoor, ik vind deze reclame beslist ook s(t)uit(end)!
Er worden al tientallen jaren allerlei dames als decoratie opgevoerd als er mannenpsul aan de man gebracht moet worden.
Hier gaat het niet om het feit dat er juffrouwen zijn opgevoerd, het gaat om de manier waarop de juffrouwen zijn opgevoerd.
Ik heb deze nog niet gezien. Maar als dit langs de weg staat, hoef je je niet te verbazen dat tien-, twaalf-, veertien- en zelfs zesjarigen er heel rare ideeën op na gaanhouden.
Er zijn klachten geweest over dames in degelijk Sloggi. Die borden moesten weg, geloof ik. Deze zullen ook wel snel verdwijnen.
Ja, dat is de reclamecategorie: naamsbekendheid krijgen of houden door zware irritatie te wekken.
Ik ben het helememaal met je eens. Ook van een andere generatie natuurlijk. Maar ik had hem ook gezien en het irriteerde me behoorlijk.